joi, 4 august 2016

Omletă cu jambon şi legume


Omleta cu jambon şi legume este un aperitiv  ( tapas)
tipic spaniol foarte săţios.



 Anul acesta când am fost în Spania, am admirat galantarele pline cu jamboane şi am mâncat pe săturate "tapas" 
care te îmbiau pe oriunde treceai.

 În Spania se produc mai multe tipuri de jambon crud-uscat, 
cele mai bune fiind 
"jamon curado", "jamon serrano" si "jamon iberico"




Eu am găsit la noi în  supermarket "jamon serrano"  
şi  prepar destul de des la micul dejun omleta spaniolă.

Ingrediente : 2 ouă, 2 felii de "jamon serrano", 1/2 ardei gras tăiat cubuleţe, 1 cartof fiert tăiat cubuleţe, 2 linguri de mazăre fiartă, 2 - 3 linguri smântână pentru gătit, ulei de măsline, 
sare şi piper după gust.


Se unge o tigaie antiaderentă cu ulei de măsline, se bat ouăle cu un praf de sare, piper şi se coace omleta pe ambele părţi. 
Se scoate pe o farfurie.

 În tigaie se mai pune puţin ulei în care se căleşte ardeiul apoi se adaugă restul de ingrediente şi se amestecă bine. 
Se potriveşte gustul de sare şi piper.


Pe jumătate din omletă se pune o felie de jambon, legumele călite şi a doua felie de jambon. Se pliază deasupra cealaltă jumătate de omletă.  




Noi o mîncăm cu salată verde, roşii, castraveţi, ridichi etc.



E delicioasă !




8 comentarii:

  1. Chiar suna delicios! Imi place mult omleta cu legume, depinde de ce am prin frigider: ardei, dovlecei...
    Mai nou combin cu avocado sau linte, puse dupa ce fac omleta.
    Multam de reteta.
    Seara frumoasa, draga Geta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Suzana, sunt bune toate omletele preparate cu ce avem prin frigider. O seară buna !

      Ștergere
  2. O super idee !Rapid,gustos si sanatos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar aşa, se face uşor şi e nemaipomenit de gustoasă şi hranitoare !

      Ștergere
  3. uuuuu ce bine arata! sunt sigura ca e foarte buna!!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...