joi, 11 iulie 2019

Evantai şi alte obiecte confecţionate din Arbore de plută


Pentru că e vară şi foarte cald am scos din sertar evantaiele mele 
şi mă folosesc de ele ori de câte ori simt nevoia.
De curând am adăugat în colecţie un evantai confecţionat din plută.


Imi place foarte mult că evantaiul are şi un suport 
confecţionat bineânţeles tot din plută.


Elasticitatea şi flexibilitatea materialului de plută se preteză 
la confecţionarea de genţi, portofele, pălării, umbrele, papuci etc.
Obiectele confecţionate din plută sunt ecologice pentru că pluta 
este un material natural care nu este supus tratamentelor chimice 
şi nu dăunează mediului înconjurător.


Obiectele confecţionate din plută sunt inofensive pentru sănătate,
nu se deteriorează uşor şi îşi menţin calitatea 
pe o perioadă îndelungată.


Eu mi le-am achiziţionat anul trecut când am fost în vacanţă în Portugalia.

Prin magazine la cumpărături.



Portugalia deţine 50% din producţia de plută pe glob.

Arbore de plută.


Stejarul de plută are frunzele verzi în toate anotimpurile,
trăieste 200 - 250 de ani iar prima dată se recoltează coaja 
după 25 de ani de la plantare.
Următoarele recoltări se fac la distantă de 9 - 10 ani.
Arborele este protejat prin lege şi nu se taie decât arborii 
care şi-au încheiat ciclul de viaţă
iar în locul lor se plantează doi pomi  la unul tăiat.


Pluta este un produs natural care nu trebuie ferită de 
ploaie sau ninsoare deoarece este impermeabilă, rezistentă la murdărie
şi microorganisme şi de trei ori  mai durabilă decât pielea animală.
Este elastică şi maleabilă şi se curăţă uşor cu o cârpă umedă.
Pentru că nu este prelucrată cu substanţe chimice dăunătoare pentru sănătate şi mediu, pluta este un material hipoalergenic, ecologică şi vegană. 



Fotografii - Arhiva personală.


10 comentarii:

  1. Foarte interesante lucruri ne-ai spus. Nici nu am stiut ca se confectioneaza si evantaie din pluta. Arata deosebit. Sper ca vei avea o vacanta la fel de frumoasa si anul acesta!
    Imbratisari cu drag! O vara excelenta in continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur ca ţi-a plăcut ! Deja am efectuat în luna iunie prima parte din vacantă, urmează partea a doua in luna octombrie. O vara frumoasă iţi doresc !

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Buna,Zuzu ! nici eu n-am stiut pina anul trecut si daca am aflat m-am gindit ca n-ar fi rau sa dau mai departe informatiile !

      Ștergere
  3. nu am evantaie deloc dar ce frumoase sunt ale tale! ce frumos decorate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ti plac ! eu le folosesc non stop vara, imi place asa de mult sa ma racoresc cu un evantai şic!

      Ștergere
  4. Ce lucruri interesante am aflat despre pluta. Nu stiam. Si e frumos evantaiul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,Elena ! Chiar ca e interesant cit de multe avantaje are acest material, e folosit in mai multe domenii nu doar la confectionarea obiectelor amintite de mine.

      Ștergere
  5. chiar nu stiam despre stejarul de pluta, am un obiect care banuiesc ca ar fi din acest material!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci ma bucur ca am scris despre acest subiect! E super daca ai ceva din acest material.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...