vineri, 29 octombrie 2010

Lapte de cocos - preparat în casă


Am cumpărat din supermarket o nucă de cocos.
Cu un cuţit cu vîrf ascuţit am perforat una din cele trei adîncituri. 
Atenţie ! numai una cedează la apăsare. 
Am scurs lichidul într-un pahar. 
E dulceag la gust şi conţine multe vitamine.
Cînd cumpăraţi nucă, apropiaţi-o de ureche şi zgîlţîiţi-o 
să se audă bine clipocitul lichidului din interior. 
Dacă nu se aude bine sau deloc înseamnă că nuca e cam trecută/veche, miezul o să fie tare şi o să faceţi febră musculară pînă reuşiţi să o daţi pe răzătoare.


Am spart nuca, am scos miezul alb apoi, am curăţat coaja maronie lipită de miez.
Aşa arată nuca curătată de coajă !




Am răzuit fiecare bucată de nucă pe răzătoarea cu găuri mici.
Miezul a fost destul de moale şi în maxim 15 minute
l-am dat pe răzătoare.




Am pus miezul ras într-o cană de plastic şi am turnat peste el 600 ml. de apă fierbinte/clocotită. După ce s-a răcorit 2 minute am blenduit bine amestecul.


Am strecurat laptele şi după ce miezul ras s-a răcit   
l-am pus într-o punguţă de plastic la frigider. E bun ca adaos la diverse prajituri.


Am gustat şi eu puţin lapte călduţ în care am adăugat o linguriţă de miere. A fost destul de concentrat. Se mai poate dilua pînă la gustul dorit turnînd apă fierbinte.



16 comentarii:

  1. Geta esti o comoara! Am cautat si eu lapte de cocos dar nu am gasit. Chiar am luat doua nuci si voi incerca sigur. Pupici multi pentru info

    RăspundețiȘtergere
  2. Geta,cu asta m-ai nimerit!Ca si Alinutza am cautat si n-am gasit.Multumesc din suflet ca ai impartasit cu noi acesta reteta.Esti un bonbon.Imbratisari.Ai mai incercat sa ne vizitezi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Geta eu nu am cautat...Si uite ca am gasit :))
    Esti foarte tare. Reteta asta e "de pus bine" :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Alinutza, ce mult ma bucur ca am putut sa-ti fiu de folos. Te pup !

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Beatrice, este pentru prima data cind fac lapte de cocos. Am facut foto pas cu pas si cind am vazut ca totul a mers ca pe roate m-am gindit ca trebuie neaparat sa va impartasesc si voua reteta. Am mai incercat sa va vizitez insa rezultatul a fost acelasi, imi pare nespus de rau. Te pup !

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Amy, multumesc pentru compliment. Lapticul se face repede,e bun de baut dar eu nu prea ma omor cu laptele de nici un fel. Intentia mea de a face lapte de cocos a fost cu totul alta si cred ca tu ai banuit. Te pup !

    RăspundețiȘtergere
  8. geta eu am banuit ... aceeasi e si intentia mea ... astept produsul final :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, Alinutza, sa stii ca e un ingredient super, am si un sfat bun, o sa-l scriu cind postez produsul final.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nici eu nu sunt fan lapte.
    Mult succes la ce ti-ai propus ;). Musai sa pui rezultatul pe blog :)

    RăspundețiȘtergere
  11. geta, esti tare!!! mereu m-am intrebat care este diferenta intre sucul de cocos si laptele de cocos, acum abia astept sa-l prepar si eu!

    RăspundețiȘtergere
  12. @frank - sucul este lichidul acela incolor si dulceag pe care-l scurgi cind intepi nuca. Eu am scurs aprox. 1/4 pahar. Daca nu-ti place
    sa-l bei il pastrezi si-l adaugi in lapte dupa ce-l prepari.

    RăspundețiȘtergere
  13. Geta multumesc ca neai impartasit si noua reteta.Sper sal fac si eu curind.
    numai bine

    RăspundețiȘtergere
  14. Cristina, cu placere, iti doresc succes, te pup si numai bine

    RăspundețiȘtergere
  15. Si pe mine ma tenteaza sa fac lapte de cocos, intai sa gasesc nuca cea buna.
    Gabi

    RăspundețiȘtergere
  16. O sa gasesti, iti doresc succes !

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...