miercuri, 22 august 2012

Săpun de rufe


Ingrediente :  untură  de porc,  ulei de palmier, un strop de lapte pentru cafea, un strop de amidon de porumb, apă rece de la robinet, NaOH.


 Superfat zero ! 
L-am parfumat cu  uleiuri esenţiale de brad şi pin.


 Pentru maşina automată de spălat rufe am făcut  răzătură de săpun.


Am folosit răzătoarea cu găuri mici ca să iasă răzătura subţire.


Folosesc la spălat răzătura ca atare cu adaos de sodă de rufe  şi  bicarbonat de sodiu  ţinînd cont de gradul de murdărie al rufelor. La limpezire folosesc oţet alb. Sunt foarte multumită de rezultat, rufele se spală perfect şi au un miros proaspăt. 
Ieftin şi foarte bun, mai mare dragul să speli cu el !



42 de comentarii:

  1. Foarte frumusel sapunelul tau,Geta! Forma e tare scumpica :).
    Eu nu stiam ca uleiul de palmier e bun pt sapun de rufe,pana acum am incercat doar sapunul de rufe pe baza de ulei de cocos,insa ma bucur sa descopar ca si acest ulei e bun la spalat.Iti multumesc pt idee ,o sa incerc neaparat :).
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Natalia, ma bucur ca-ti place ! Orice ulei e bun pentru sapun de rufe chiar si cel folosit in care prajim cartofi, carne, cirnati si untura in care se pastreaza peste iarna carne si cirnati la borcan. Se strecoara de resturi/arsuri si se pune in cazan pe foc sa fiarba impreuna cu soda caustica. Desigur, pentru metoda la rece trebuie numai uleiuri/untura nefolosite, curate, proaspete fara miros de rinced.

      Ștergere
    2. Aaaa, si am uitat sa-ti spun ca am turnat sapunul in cutii de plastic de 1Kg. ramase de la inghetata cumparata din comert.

      Ștergere
    3. Buna. Arata foarte bine sapunul tau. Eu as vrea sa stiu daca spuma pe care o face, multa sau putina, nu afecteaza masina de spalat?

      Ștergere
    4. Buna, Ani,ma bucur ca-ti place ! De ce sa afecteze masina de spalat, pentru ca e preparat cu soda ?
      La limpezire pun otet alb care e mai fain decit calgonul, masina ramine perfect curata, nici urma de zoaie pe tamburul de inox !

      Ștergere
  2. Ce-mi place cum arata! Felicitari Geta! Eu am facut cateva bucatele, dar nu spal frecvent cu ele; sunt foarte bune de luat in concediu ;)).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Alinutza. Daa, e minunat de luat in concediu, spala bine si fara efort pete proaspete de iarba, pamint...daca se invechesc intra in tesatura materialului si se curata mai greu.

      Ștergere
  3. Spor la spalat ! :)Zici ca e branzica! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Beatrice, imi place tare mult sa spal cu el. Pupici !

      Ștergere
  4. Doamne ce frumos este,Geta, felicitari!
    Asa este si eu pastrez uleiul de la prajit si am facut cu el sapun de rufe si mi-a iesit.... insa evident ca il strecor iar pe cel ars il arunc....
    Gabi

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Gabi, sa faci si din acesta la rece, o sa fii foarte multumita de el. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Adica ce sa fac la rece sapun de rufe sau de toaleta din ulei de floarea soarelui?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa faci sapun de rufe la rece, e mult mai usor de facut si e foarte bun !

      Ștergere
    2. Asa este, Geta, am probat, multumesc pentru sfaturi si indemnuri!
      Gabi

      Ștergere
  7. am si eu foarte multebucati de sapun natural , de cand ma macina acest hoby vroiam sa te intreb cate parti fulgi , cate soda de rufe si cate bicarbonat? acesta din urma de unde pot achizitiona cantitate mai mare ca doar nu o sa cumpar pliculete de la magazin( cred).si se pune in cuva de spalat sau in compartimentul unde se pune si detergentul obisnuit , mersi frumos

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna, Amalia, pentru spalat rufe e bine sa folosesti un sapun necolorat, si cu superfat zero.
    Eu nu fac combinatia dinainte ci ma orientez pe moment cam cit trebuie din fiecare in functie de gradul de murdarie al rufelor, de ex. daca am rufe putin murdare aleg 30-40 de grade temperatura de spalare, pun in compartimentul pentru detergent o lingura (nu plina)de sapun ras, adaug o lingurita de soda si una de bicarbonat, in locasul pentru balsam pun otet alb atit cit permite nivelul.Daca am rufe mai murdare aleg o temp mai mare de spalare, 60 de grade si pun 2 linguri pline de sapun ras, o lingura rasa de soda si o lingura rasa de bicarbonat si bineinteles otet alb pentru limpezit. Bicarbonat de sodiu la cutie de 500 grame am gasit in Metro la raionul de mirodenii pentru dulciuri.Succes !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand spui soda de referi la soda caustica fulgi sau la soda calcinata?

      Ștergere
    2. Ma refer la soda calcinata (soda de rufe) .

      Fii atent/a, cind cumperi un produs chimic trebuie neaparat sa citesti prospectul, folosesti produsul strict la ce e indicat.

      Ștergere
    3. o intrebare: daca spal la 30-40g nu exista riscul ca sapunul ras (chiar fin fiind) sa nu se topeasca complet si sa ramana pete pe haine ? merci ps: altcineva mi-a recomandat ca acesta sa fie pus, alaturi de soda si bicarbonat direct in cuva, eventual intr-un saculet

      Ștergere
    4. Buna ! indiferent la ce temperatura speli rufele trebuie sa dozezi corect cantitatea de sapun la fel ca si la detergentul praf sau lichid din comert, altfel imbicsesti rufele/ramin pete pe haine, chiar si o limpezire suplimentara programata din butonul masinii de spalat nu reuseste sa scoata din rufe tot sapunul/detergentul daca ai pus peste masura. Asa suntem noi, ni se pare ca daca nu punem mult sapun /detergent n-o sa avem rufe curate. Desigur, poti sa pui ingredientele in saculet si direct in cuva masinii dar, dozeaza corect !

      Ștergere
  9. N-am spalat niciodata cu sapun de rufe, dar al tau arata foarte bine! Cred ca ar trebui sa ma intorc si eu la natural ;-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Liana, ma bucur ca-ti place, simplu si natural e de preferat !

      Ștergere
  10. Geta, te admir! Voi încerca şi eu săpunul cu untura, totuşi, nu voi folosi uleiul de palmier şi nici nu-l înlocuiesc cu cocos, cred ca-i suficientă grasimea animalului :-).
    Multumesc pentru idee! Zi-mi, te rog: se simte mirosul de untura?
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Frank, ma bucur, iti multumesc! eu n-am avut prea multa untura si am fost nevoita sa pun si palmier, mirosul de untura nu se simte, sa ai grija sa folosesti untura curata din aceea topita simplu fara ceapa. Pup si eu !

      Ștergere
  11. Geta mea, de cand tot vroiam eu sa te intreb dar am tot amanat..
    La mine, untura (1 kg) care o pastram ptr sapun a prins miros de rancezit. Se mai poate face ceva cu ea sau s-o arunc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna draga mea Sakura, pentru facut sapun la rece nu e buna pentru ca miroase urit. In nici un caz sa nu o arunci, la o cautare pe Google am ramas impresionata cit de eficienta este untura rinceda folosita ca si tratament naturist in diverse afectiuni care tratate alopat necesita mult tratament cu antibiotic.

      Ștergere
  12. Buna, Geta! Impresionanta e munca ta, jos palaria! :) Exista un loc unde vinzi aceste produse?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,Uuna, multumesc pentru compliment, nu vind nicaieri "aceste produse" !

      Ștergere
  13. Geta draga, de ce ai pus in acest sapun, printre altele, amidon si lapte praf?
    Gabi

    RăspundețiȘtergere
  14. Vezi ca eu am scris "lapte pentru cafea", de unde ai dedus tu ca e vorba despre lapte praf ? Deci, lapte pentru cafea UHT se gaseste in comert in niste cutiute mici cit un degetar, este lichid - 10 g/cutiutza. Am pus acest lapte si amidon cu gindul ca ele ma vor ajuta sa-mi iasa sapunul alb avind in vedere ca uleiul de palmier e mai inchis la culoare decit untura de porc. Desi nu m-ai intrebat, iti mai spun ca soda am topit-o in apa rece de la robinet pentru ca am considerat ca un sapun de rufe nu are nevoie de apa distilata. De asemenea, am calculat superfat zero pentru ca nu e nevoie de un sapun gras pentru spalat rufe. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Geta,
      De fapt am vazut ca e lapte pt cafea si stiu ce este, insa probabil fiind cu gandul la punga de lapte praf din care m-am gandit sa pun intr-un sapun pt corp, de aceea mi-a "iesit" din tastatura laptele praf....
      Insa vad ca sapunul a iesit alb, sa stii ca am facut si eu , insa cu ulei de floarea soarelui si untura de porc si a iesit alb.
      Gabi

      Ștergere
    2. Felicitari, ma bucur ca ai facut si ti-a iesit alb !

      Ștergere
  15. Buna Geta! iti urmaresc cu placere blogul si ma bucur sa vad ca ai o activitate asa de intensa. sapunul de rufe ma intereseaza in mod deosebit pentru ca si eu spal rufele cu detergent facut in casa. eu am facut pana acum sapun de rufe din grasime de porc si 35 % cocos si pot spune ca sunt destul de multumita de rezultat. sapunul cu palmier pe care l-ai facut tu e mai accesibil dar comform soapcalc fara putere de curatare. te rog spune-mi acum ca e maturat si cred ca l-ai si folosit cum te multumeste? face spuma, are putere de curatare? ah..si inca ceva...ai facut mai demult in sapun cu pulbere de ovaz...cum s-a pastrat culoarea? numai bine, Liza.

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna,Liza, ma bucur tare mult ca-mi urmaresti blogul !
    Sunt foarte multumita de sapunul meu de rufe, spala foarte bine. Nu face spuma multa dar curata bine. De fapt, in masina de spalat nici nu prea e indicat sa fie spuma multa, oricum eu mai adaug cind spal si soda de rufe si bicarbonat de sodiu.
    In sapunul cu pulbere de orz verde culoarea se pierde dupa aproximativ trei luni.Numai bine si tie.

    RăspundețiȘtergere
  17. Cum ai facut de ai scos sapunul din forma asa frumos. La mine se lipeste de cutie si nu stiu cum sa fac...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ! si mie imi era frica ca o sa se lipeasca, am tras putin cu degetele de marginile cutiei catre lateral sa vad daca se desprinde bine de pereti si apoi am rasturnat cutia cu fata in jos pe masa si am batut/apasat usor cu pumnul fundul cutiei, am ridicat cutia si a iesit asa cum il vezi. Nu stiu de ce ti se lipeste, poate n-ai pus superfat zero, e foarte important acest lucru, uleiurile/grasimea trebuie complet saponificate, astfel sapunul se intareste suficient, capata greutate si iese bine din cutia aceea destul de inalta zic eu !

      Ștergere
  18. Buna ziua.Imi puteti spune cum se poate drege o untura care este putin rinceda?As dori daca se poate sa imi dati raspunsul pe mailul meu-adicorbest@yahoo.com.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua ! Din pacate, nu stiu cum se poate drege untura rinceda. Dintr-o cautare pe Google am aflat ca untura se pune la fiert cu ceapa sau doar cu apa dar n-am idee daca se obtine un rezultat bun.

      Ștergere
  19. Tare bine arata sapunul tau,mai demult si mama facea sapun si tin minte ca mai punea si urzica in el ca sa aiba o nuanta frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Carmen ! Da, se punea pelin sau urzică mai ales atunci când se făcea din strânsuri adică untură/ulei rămas de la prăjeli, untură în care au fost prăjiţi cârnaţi sau carne care nu mai avea o culoare frumoasă. Numai bine !

      Ștergere
  20. Buna ziua, vindeti sapun de rufe? cat costa kg? multumesc

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...