luni, 20 mai 2013

Muştar de casă

Îmi place muştarul dar, cel pe care-l cumpăr din magazin e prea sărat pentru sănătatea mea, îmi provoacă o sete exagerată şi, unde mai pui că e preparat doar cu maxim 20% boabe de muştar, restul e amidon modificat din porumb sau făină,  agent de îngroşare  şi alte ingrediente, fiecare firmă are reţeta ei . Am încercat să fac şi eu muştar în casă şi vă arăt ce am realizat.

Ingrediente :
50g. boabe de muştar
50ml oţet de vin (eu am pus oţet de mere preparat de mine în casă)
50ml.vin alb (eu am pus Grasa de Cotnari demidulce)
20ml. apă de la robinet
1 linguriţă sare (eu am pus sare fină neiodată, absolut naturală)
1 linguriţă miere de albine (eu am pus de salcîm, zaharisită)
un vîrf de cuţit scorţişoară
un vîrf de cuţit nucşoară
două vîrfuri de cuţit turmeric( pentru culoare mai intensă)
2 bucăţi cuişoare

Am spălat boabele de muştar cu apă rece apoi, le-am pus într-un bol în care am adăugat condimentele (fară turmeric) oţetul, vinul şi apa , am acoperit bolul cu o farfurioară şi l-am lăsat pe masă în bucătărie 48 de ore pentru hidratare. 


După 48 de ore am îndepărtat cuişoarele, am pus compoziţia într-un pahar şi am mixat cu blenderul, am adăugat turmericul şi am mixat în continuare pînă s-a format pasta de muştar. Pasta de muştar e putin grosieră dar pe mine nu mă deranjează acest lucru. Gustul e pe deplin cel de muştar adevărat şi picant.


Am transferat muştarul într-un borcan şi l-am băgat în  frigider.


Am făcut o porţie de muştar şi din boabe rîşnite în rîşniţa de cafea. 


Am pus pudra de muştar direct în borcan împreună cu condimentele şi lichidele. După 48 de ore pudra de muştar a absorbit tot lichidul, am pus pudra de turmeric şi am amestecat cu o linguriţă.


Pasta de muştar a ieşit mai fină de data aceasta cu un gust mai accentuat de picant.
Desigur, cine doreşte să aibă o pastă de muştar mai fină poate să strecoare pudra de muştar printr-o sită deasă (ca cea de ceai) şi nu în ultimul rînd se poate săra şi îndulci după gust.
Nu puneţi prea multe condimente că stricaţi gustul adevărat al muştarului.

De Paşte, am preparat salata de beuf şi maioneza cu muştarul acesta. 


Încercaţi şi voi să vă preparaţi propriul muştar, nu-i greu deloc !


31 de comentarii:

  1. Sanatos si gustos!
    Cochetez demult cu ideea de a mi face propriul mustar, multumesc mult pr reteta, Geta!
    Cum faci otetul de mere? Iti multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere ,Natalia. Iti scriu pe mail despre otetul de mere.

      Ștergere
    2. Ma tot tin sa ti scriu, Geta, sa ti zic ca am facut acest mustar si ca a iesit delicios! multumesc foarte mult pt reteta!

      Ștergere
    3. Natalia, mă bucur mult că l-ai făcut şi că îţi place cum a ieşit ! Te pup !

      Ștergere
    4. Cu bobite fermentate separat, amestecate in pasta , a incercat cineva?

      Ștergere
  2. CRED CA ESTE FOARTE BUN, EU FOLOSESC F. RAR MUSTAR , DAR CRED CA MI-AR PLACEA SA VAD CAT ESTE DE GUSTOS CEL FACUT IN CASA.
    Valeria.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ,Valeria, da, este foarte gustos, are miros natural de mustar, e picant de la mama natura, poti sa-l indulcesti dupa gust daca nu-ti place picant, e pur si simplu complet natural, nu-i trebuie nici un conservant, vinul si otetul ii asigura un lung termen de valabilitate.

      Ștergere
  3. Oooo, daaa. si noi facem mustar in casa. tot din motive de mustar prost la magazin.
    un timp am lucrat in comert si am cunoscut diversi oameni angajati la diferite firme de produse alimentare, care mi-au explicat cum sta treaba la fabricarea alimentelor.
    :(
    asa ca varianta homemade e cea mai sanatoasa si cea mai gustoasa :*

    N-am pus pana acum cuisoare, dar uite cum mai invat cate ceva.. :)
    multaumesc. te tzuc :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar asa, varianta homemade de mustar e de preferat, tehnologia de fabricatie e floare la ureche. Te pup si eu !

      Ștergere
  4. Wauu! Nu mancam prea des mustar, dar imi place ideea de a-l face in casa. Desi am folosit faina si boabe de mustar in tusea copiilor (comprese pe piept) nu m-am gandit sa prepar mustarul ;)). Multumesc de reteta! Sigur o voi aplica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In vremuri trecute mincam mustar cu cremvrusti, mici, oua fierte, ungeam felia de piine cu mustar si puneam deasupra o felie de parizer sau alt mezel ! Acum, mincam mai rar mezeluri ca nu mai au gustul acela bun dar, macar sa am un mustar bun linga ele. Maioneza si salata de beuf sunt mai gustoase preparate cu acest mustar si uite asa, cit de cit, mai imbunatatim cite ceva pe ici pe colo in alimentatia noastra. Spor la preparat. Pupici !

      Ștergere
  5. ellis dia alan3 iunie 2013 la 23:52

    felicitari Geta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, cum spuneam faci lucruri interesante Geta!
    Eu am incercat altceva - am luat o punguta de boabe de mustar si le-am pus in pamant. Au rasarit si au crescut asa frumos - au niste floricele galbene si seamana cu rapita.
    Am sa le fac poze cand merg la tara.
    La toamna fac mustar din gradina mea dupa reteta ta!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,Veronica ! Si tu ai multe idei frumoase, asta cu semanatul boabelor de mustar e grozava, nu-mi ramine decit sa-ti urez succes in realizarea propriului mustar de casa !

      Ștergere
  7. Uau, de cand cautam o reteta de mustar ca lumea, aproape ca renuntasem, Geta.Si, resemnata, am cumparat mustar din comert.
    Multumim pentru reteta!Mi se pare simpla.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere ! chiar este simpla reteta si usor de preparat.

      Ștergere
  8. Am sa incerc si eu.Folosim mult mustarul.Multumim pentru reteta.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Azi am facut prima portie, cu vin de Porto, sper sa iasa bun...
    Va tin la curent!
    Multumesc pentru reteta!
    Catalin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere Cătălin, o să iasă bun muştarul, să nu uiţi să-l îndulceşti/sărezi după gustul tău !

      Ștergere
  10. O reteta foarte buna. O fac de multa vreme si este nemaipomenita. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, Aluna, mă bucur că-ţi place, mulţumesc şi eu pentru apreciere !

      Ștergere
  11. Bună!! Mersi pentru rețetă. Am făcit varianta la râșniță, compoziția este cam lichidă dar se va mai întări peste 2 zile ??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună,Cristian !Cu plăcere ! Da, sigur se întăreste sau dacă nu, poţi să mai pui puţină pulbere de muştar !

      Ștergere
  12. Si eu de cind am gasit reteta de mustar (eu fac dupa una a codrutei codrudepiine, dar cred ca e cam la fel) n-am mai cumparat mustar si mi se pare cel mai bun mustar pe care l-am mincat vreodata. Si nu inteleg de ce in ala din comert se pun atitea chimicale in el, cind asta se pastreaza f bine (la frigider).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ala din magazin are cel mult 20% boabe de mustar, in rest ingrediente ieftine si conservanti, pretul la raft e mare in comparatie cu ce contine acel mustar, de aici cistigul lor si noi pacaliti.

      Ștergere
  13. Multzumim pt reteta.

    E prima data cand fac mustar in casa. Nu am respectat reteta ta 100% (nu am pus vin si nici otet ci niste lamaie), si adaugat un catzel de usturoi. Ce nebunie de arome!!
    Doar ca mie mi s-a parut prea iute, asa ca am adaugat niste amidon in forma de... pumn de porumb boabe ce tocmai il fiersesem. Amidonul asta i-a taiat din iutzime si acum inteleg ce contine mustarul de tecuci: 99% faina de porumb si 1% mustar.

    P.S. nu puneti miere de tei romaneasca, e prea aromata :D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere !

      E foarte bine că ai făcut-o dupa placul tău şi-mi pare bine că ţi-a plăcut ! Da, e iute şi asta depinde de prospeţimea boabelor de muştar ! Amidon găsim nu numai în muştarul de pe piaţă ci şi în ketchup restul fiind "arome identic naturale" si e-uri.

      Ștergere
    2. e maaaare diferenta intre ce cumparam si ce iese in casa! Inclusiv la ketchup. Din fericire noi consumam rar ketchup si sosuri, asa ca nu suntem expusi.

      Ștergere
    3. Şi noi la fel, când am nevoie pun repejor ceva condimente în suc de roşii preparat în casă !

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...