miercuri, 22 februarie 2012

Tort Diplomat cu pişcoturi şi ananas

Acest tort se prepară foarte repede, este un dulce 
uşor şi foarte gustos, 
unde mai pui că nu te duce la 40 - 45 lei/Kg. 
ca atunci când îl cumperi de la cofetărie.

Şi o idee de decor pentru 1 Martie sau 8 Martie !


Ingrediente : 250ml. lapte dulce, 150g. zahăr tos, 1 plic zahăr vanilat, 
4 ouă, 1 plic gelatină albă, 2 plicuri spumă pentru deserturi 
cu gust de frişcă, 
1 conservă de 500g. ananas cuburi, 200 - 250 g. pişcoturi.

Am fiert laptele cu zahăr şi vanilie până s-a topit zahărul.

Am bătut ouăle ca pentru omletă şi le-am adăugat în laptele fiert. 
Am pus din nou pe foc mic şi am amestecat continuu 
până s-a îngroşat puţin compoziţia. 
Atenţie ! compoziţia nu trebuie să clocotească.
După ce compoziţia se răcoreşte un pic se adaugă gelatina înmuiată aşa cum scrie pe plic, cuburile de ananas scurse bine de sirop şi un plic de frişcă preparat aşa cum scrie pe plic. Eu l-am făcut cu lapte şi am adăugat trei linguri de zahăr tos.

Am pus în forma de tort un rînd de pişcoturi, am turnat compoziţia cu ananas, am aşezat al doilea rând de pişcoturi, am băgat forma într-o pungă de plastic şi am dat la frigider până a doua zi.


 A doua zi am transferat tortul pe un platou, am preparat al doilea plic de frişcă de data asta cu apă şi trei linguri de zahăr şi am îmbrăcat tortul. În puţină frişcă am pus câteva picături de colorant alimentar roşu şi am decorat aşa cum vedeţi în imagini.


Rapid, gustos şi ieftin ! Poftă bună !


13 comentarii:

  1. Mmmmmmmmm...ce bun este!!! Sa-mi trimiti si mie o felie - piscoturile si frisca sunt preferatele mele(frisca sa fie naturala)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur, Veronica, iti trimit cu placere. Pentru frisca proaspata trebuie neaparat o sursa sigura de smintina. Praful de frisca are ca si ingrediente, zahar, sirop de glucoza, grasimi vegetale, proteine din lapte, fosfat de potasiu si aroma de frisca. Il prepar cu lapte sau apa si n-am observat nici o jena in zona ficatului asa cum simt cind maninc frisca naturala. Probabil e prea grasa smintina pentru mine .

      Ștergere
  2. Heei Geta. frumos.
    Si eu am facut tort din piscoturi si frisca dar cu umplutura de fructe si crema de branza.
    Si in forma de masina de politie ;) ptr ziua fiului meu.
    Am pus rotile din kiwi. toti copiii vroiau sa manance rotile si girofarul (din mure si zmeura)
    Mi se pare cel mai rapid -si de facut si de mancat :))

    ultimele 2 poze nu se pot vedea..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Sakura ! imi inchipui ce fericire a fost acolo intre copii sa manince tortul masinuta. Reteta asta de tort e preferata mea, unu,doi,trei si tortul e gata, numai bun de mincat si savurat !

      Ștergere
    2. Sakura, am uitat sa iti spun ca am mari probleme cu postatul pozelor. Pentru tortul asta am vrut sa pun zece poze din timpul prepararii, m-am chinuit vreo trei zile sa le postez, cu chiu cu vai am reusit sa pun trei poze, nu stiu ce se intimpla de la un timp incoace si-mi vine sa renunt la blog !

      Ștergere
    3. Eu cam banuies pe unde ai tu probleme cu pozele.
      Acolo in meniul postarii cand dai sa pui poza, nu cumva te intreaba "dimensiunea imaginii" inainte de "incarcati imaginea"? sau tu folosesti cumva modul "scrieti" in loc de "editati HTML"? -sti despre ce vorbesc? :)

      Ștergere
    4. Daa, stiu despre ce vorbesti ! nu ma intreaba dimensiunea imaginii, bifez "Incarcati" . Acum, inainte sa pun poze le mai micsorez si vad ca la ultima postare ma lasat sa pun 4 poze. Multumesc, esti o draguta ca vrei sa ma ajuti.

      Ștergere
  3. Geta, mereu gasesti tu retete delicioase, usor de preparat (sau asa pare din descrierea ta :)) si ieftine! Esti tare!
    Mi-a placut si ce a scris Sakura despre tortul masinuta cu roti de kiwi si crema de branza, suna apetisant :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frank, e chiar usor de preparat, nu-mi place sa ma complic cu retete sofisticate cind pot sa obtin acelasi gust delicios preparind ceva simplu si, dupa cum stii si tu, cu cit procesezi mai mult ingredientele cu atit produsul obtinut este sarac in nutrienti !

      Ștergere
  4. wow, arata tare delicios, si pare si simplu de preparat. Trebuie incercat:)
    Natalia

    RăspundețiȘtergere
  5. Natalia, ma bucur ca iti place, multumesc frumos pentru vizita si comentariu !

    RăspundețiȘtergere
  6. Miam, miam , miam, ...eu nu prea mananc dulce dar asocierea "frisca si ananas" ma da peste cap.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Kaaty, e un dulce usor, mie imi plac tartele si torturile cu fructe asa ca te invit sa servesti cu incredere... multumesc pentru vizita si comentariu !

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...