duminică, 24 iulie 2011

Salata de vinete

Salata de vinete e asa de buna incit trec cu indulgenta peste faptul ca trebuie sa coc vinetele si apoi sa le curat !

Ingrediente : 3 vinete, 1 ceapa rosie, 3 - 4 linguri de ulei, 2 rosii, sare dupa gust.

Dupa ce am copt si curatat vinetele, le-am pus sa se scurga zeama din ele pe un tocator asezat putin inclinat apoi, le-am tocat cu cutitul de lemn.

Vinata este putin nutritiva - are 29 de calorii la 100 g.  
Am pus sare, am amestecat sa se topeasca bine apoi am adaugat cite putin ulei si am frecat vinetele. Am pus ceapa tocata marunt si am potrivit de sare.
Ceapa este un stimulent general al sistemului nervos, hepatic, renal. Ceapa rosie nu da iuteala vinetelor deoarece este mai dulce la gust decit ceapa alba. Pentru a purifica respiratia dupa consumul de ceapa se mesteca 2-3 boabe de cafea, citeva fire de patrunjel, un mar sau se clateste gura cu apa in care s-a adaugat citeva picaturi de alcool de menta. 

Salata de vinete se serveste cu rosii.

Rosia, a fost folosita initial doar ca planta ornamentala si numita "Marul de aur" sau "Marul dragostei" deoarece era folosita si pe post de afrozidiac. Licopenul si carotenul prezenti in rosie blocheaza oxidarile din organism. Rosia are doar 20 de calorii la 100 g. Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...