luni, 9 noiembrie 2015

Violeta africană


Violeta africană ( Saintpaulia ) poartă numele baronului 
Walter Saint Paul - Ilare care a descoperit-o în anul 1892 
în munţii Uzumbar din Africa de Est.


Saintpaulia Midnight Treasure

Violetele africane sunt plante extrem de elegante care înfloresc abundent în tot timpul anului într-o multitudine de culori cu flori simple sau duble oferindu-ne un adevărat spectacol.



Saintpaulia Arcturus

Saintpaulia Bob's Omega

Saintpaulia Winter Smiles   

Violetele pe care le vedeţi aici sunt violete cu nume de catalog, 
obţinute de selecţioneri/hibridizatori !

Eu le-am obţinut din frunze de la plante mature !

Frunzele le-am pus la înrădăcinat direct în pămînt ( cumpărat de la supermarket ) în pahare de unică folosinţă la care am făcut găuri de scurgere pentru apă cu un cui înroşit la foc.  În aproximativ 60 de zile fiecare frunză face rădăcini şi apar unul sau mai mulţi pui.



Cînd puii au frunzuliţele bine formate se despart de frunza mamă 
şi se pun tot în pahare de unică folosinţă. Se ţin la lumină şi căldură
 ( 21 - 22 grade Celsius ) feriţi de curent de aer rece.

Frunze cu pui în diverse stadii de dezvoltare.


Cînd puii au crescut suficient se transplantează în ghivece de plastic cu diametrul de maxim 9-10 cm. Se roteşte mereu ghiveciul după lumină ca să obţinem o rozetă egală, bine formată.

Apa se pune doar în farfurioară şi o dată la două săptămîni 
se administrează îngrăşămînt 
( pentru plante care fac flori ) diluat în apă. 

Saintpaulia Kostina's Fantasia




Saintpaulia Rebel's Splater Kake

Saintpaulia Irish Flirt

Saintpaulia Teen Thunder
( minivioletă )



Îmi plac violetele africane !



13 comentarii:

  1. Numai bune de pictat! Sunt chiar superbe.
    Nu cred ca am vazut violete africane pana acum.

    O seara placuta si o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Absolut minunate Gina. Orice iubitor de violete poate încerca sa obțină plante din frunzulițe după îndrumările tale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Lucica ! m-am străduit să cuprind în cîteva cuvinte cum se poate obţine o floare deosebită la noi acasă !

      Ștergere
  3. Superbe, este adevarat! Cum ar putea sa nu ne placa, mai ales ca ai niste soiuri foarte frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Mihaela, mă bucur că-ţi plac violetele mele !

      Ștergere
  4. Mulţumesc, Luiza ! e minunat că ai o grădina.

    RăspundețiȘtergere
  5. De unde pot cumpara violete africane? sunt superbe

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...