duminică, 29 noiembrie 2015

Dulceaţă de gutui


Aveam nişte gutui cumpărate de vreo trei săptămîni 
şi abia zilele acestea m-am învrednicit să le transform 
într-o dulceaţă minunată cu parfum inconfundabil original !
   

Dulceaţa de gutui o fac repede, m-am gîndit să respect strict 
cîţiva paşi altfel gutuile se înroşesc şi nu-mi place. 

1 Kg. de gutui rase (pe răzătoarea cu găuri mari )
250 ml. apă
1 Kg. zahăr alb
zeamă de la o lămâie mare

1. Se spală cu apă rece gutuile şi se şterg bine 
cu un prosop de bumbac.

2. Se fierbe zahărul cu apă până se leagă puţin siropul, 
se acoperă vasul cu un capac şi se stinge focul.

3. Se dau gutuile pe răzătoare stropind 
din când în când cu puţină zeamă de lămîie.

4. Cînd suntem aproape gata cu gutuile rase 
dăm drumul la foc să se înfierbânte siropul.

5. Punem gutuile rase în siropul fierbinte 
şi adăugăm restul de zeamă de lămîie.

Fierbem la foc potrivit spre mare aproximativ 15 - 20 minute
şi amestecăm mereu.


Stingem focul şi punem dulceaţa fierbinte în borcane.
Mie mi-au iesit 5 borcane.


Înfiletăm capacele şi întoarcem borcanele 
cu capacul în jos pentru 15 minute.


După 15 minute întoarcem borcanele 
în poziţia normală şi le lăsăm să se răcească.




8 comentarii:

  1. minunata, eu anul acesta nu am facut de gutui, vroiam sa fac niste bomboane, o reteta de la Dani, dar a trecut vremea si am uitat!
    am facut acum ceva vreme dar vroiam sa repet, sunt delicioase!
    uite reteta aici
    http://krmenslife.blogspot.ro/2013/12/autoportret-si-gutui.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e tare bună ! Mulţumesc pentru reţeta de bomboane !

      Ștergere
  2. Nu am facut niciodata dulceata de gutui. Asa cum ai prezentat reteta mi se pare relativ simplu. Ma tenteaza sa incerc si eu. Imi place ca si-au pastrat culoarea aurie. Poate de la lamaie?
    O saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e simplu de facut şi dacă ai nişte gutui bine coapte se dau uşor prin răzătoare. Lămâia şi siropul fierbinte ajută gutuia să-şi păstreze culoarea iar dacă fierbi prea mult dulceaţa se înroşeşte, de aceea se fierbe/leagă siropul înainte de a pune gutuia în el ! O săptămînă frumoasă iţi doresc !

      Ștergere
  3. De fapt bomboanele de care aminteste Coco sunt bucati de peltea de gutui, pe care le tavalesc prin zahar tos inainte de servire. Pelteaua am pastrat-o un an de zile in frigider, bucata intreaga, invelita in hartie pergament si de cate ori aveam o masa mai festiva taiam bucatele pentru ornat platoul cu branzeturi ( fara sa le dau prin zahar cand le serveam langa branza ).
    Intr-adevar, dulceata ta are o culoare neasteptat de deschisa pentru gutui :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce idee grozavă ai avut Dani să pui peltea de gutui taiată în bucăţele pe platoul cu brînzeturi! Am reţeta de dulceaţă de la o fosta colegă de servici, ea îmi spusese să opăresc gutuile rase ca să-şi păstreze culoarea, să le scurg şi să le pun în sirop, dar eu am scurtat procedeul punînd lămîie.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...