joi, 9 februarie 2017

Salata superbună cu mei


    
Pentru salata cu mei avem nevoie de :

1 ceşcuţă cu mei, 2 roşii, 1 ardei gras, 2 castraveţi,
 câte două fire de ceapă verde şi usturoi verde, 
3 - 4 foi de salată verde, câteva măsline cu sâmburi sau gata feliate, 
verdeaţă (pătrunjel şi mărar), 1 - 2 linguri ulei de măsline,
 zeamă de lămâie şi sare după gust.  


Meiul se pune într-o cană cu apă cât să-l acopere bine, ca să se hidrateze
 (de seara până dimineaţa). A doua zi se spală cu apă şi se scurge.

Se pun la fiert două ceşcute de apă (cea cu care ai măsurat meiul). 
Când a clocotit, se pune un praf de sare şi se adaugă meiul,
 se fierbe până dă un clocot, se stinge focul, se acoperă vasul cu un capac
 şi se lasă în repaus circa 1/2 oră sau până când a absorbit toată apa din vas.


Între timp se face o salată din celelalte ingrediente menţionate în reţetă, 
se adaugă meiul, uleiul, zeama de lămâie şi se potriveste de sare.

În funcţie de gust poţi adăuga sau schimba anumite ingrediente din salată,
 cum ar fi morcov ras, andive, ridichi, praz, varză dulce etc. 


Poftă bună ! 


20 de comentarii:

  1. In vara il pregateam si eu cu rosii, ardei si castraveti, ceva in genul salatei tabbouleh. Dar acum iarna n-am incercat. Eventual cu salata verde, ceapa si fenicul. Si suc de portocale :) O sa experimentez, merci de idee !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere, Dani ! îmi plac atât de mult salatele încât adaug ingredientele în funcţie de ce am prin frigider. Cu suc de portocale n-am încercat, e rândul meu să-ţi mulţumesc pentru idee ! O seara minunată îţi doresc !

      Ștergere
  2. Cat de bine arata,mi-ai facut pofta si cu siguranta voi incerca si eu reteta ta.Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca este foarte buna salata! Multumesc pentr reteta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere, Ella ! daa, e bună, nouă ne place foarte mult !

      Ștergere
  4. Nu cumpar mei, mi-e frica pentru ca nu stiu daca mi-ar placea. In rest salata arata foarte bine!
    Ca tot ai zis de marar... Am cumparat 4 plante: busuioc, cimbru, patrunjel si coriandru. Am cautat si marar dar nu am gasit. Imi place foarte mult si mi-e destul de greu sa il gasesc in magazine, si daca il gasesc e goarte scump si vine intr-un pachetel foarte micut.
    Am luat ieri o salata verde. Nu ca nu ne plac salatele, dar mie imi place sa pun in ele ulei de masline, sotul pune mult otet.. si de la astea salata se inmoaie prea mult. Ca salata iceberg nu luam ca sotului nu ii place. Nici mie foarte mult, are gust a apa.
    In afara de mei, ce crezi ca as putea pune?
    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În afară de mei poţi să pui paste fussili. Salata o poţi pregăti în două boluri, fiecare vă asezonaţi salata cu ce vă place. Plantele sunt minunate, ai mereu verdeată proaspătă .Nici mie nu-mi place salata iceberg. Te pup cu drag si eu !

      Ștergere
  5. am luat eu mei la experimentat - it is not my taste.
    Dar am facut cu bulgur, cu linte sau naut fiert, fasolica fiarta, etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu bulgur şi linte n-am făcut. Cu fasolică şi năut am făcut dar mai rar pentru că necesită timp îndelungat de înmuiat şi fiert.

      Ștergere
  6. Sa stii ca nu am folosit mei niciodata. Ce gust are?
    Eu am folosit hrisca, pe care o las la inmuiat si o pot apoi manca si asa, fara sa o mai fierb, daca s-a inmuiat suficient.
    Multumesc de idee, o sa incerc si eu!
    O duminica excelenta, draga Geta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi s-a parut ca aduce la gust cu unele paste dar imi place ca contine pe linga altele potasiu si magneziu care sunt foarte importante pentru buna functionare a organismului. O seara frumoasa, Suzana !

      Ștergere
  7. Ah ce bine arată! Acum când organismul simte primăvara parcă și mai mult te îmbie să nu stai pe gânduri și să treci la acțiune :) Mulțumim Gna pentru idee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere, Lucica ! e minunată salata, aduce multe vitamine şi minerale importante în organism !

      Ștergere
  8. Inca nu am preparat mei, sunt curioasa, dar cred ca-mi va placea. Ador salatele si iata o idee execelenta, mai ales ca saptamana viitoare incepe postul. Multumesc pentru idee !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere, Simona ! mă bucur că vrei să încerci reţeta !

      Ștergere
  9. trebuie sa incerc mei neaparat si eu!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Unde pot găsi mei de cumpărat? Aş încerca reţeta. Arată foarte bine şi este şi sănătoasă :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am cumparăt din Auchan ! Da, este foarte sanatoasă şi necesită foarte puţin timp de preparare.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...