miercuri, 17 octombrie 2018

Zacusca de vinete la Crock Pot

Pe la începutul lui septembrie după ce am venit din vacanţă,
 am făcut zacuscă de vinete. 
La iarnă ne vom delecta cu această minune naturală,
 săţioasă şi delicioasă.  


Ingrediente : 2Kg. vinete, 1Kg. ardei capia, 500 g. ceapă, 250 g. morcov ras, 
500 ml.ulei de floarea soarelui, 1 borcan de 400 ml. suc de rosii, 
240 g. pastă de tomate,
1 foaie de dafin, piper boabe, usturoi şi sare după gust. 
Vinetele şi ardeii capia au fost cântărite după ce au fost coapte, curăţate şi scurse
  iar morcovii raşi şi ceapa tocată în stare crudă aşa cum le vedeţi în foto.


Am pus pe flacăra aragazului oala Crock -Pot, 
am turnat o parte din ulei şi am pus ceapa şi morcovul 
la călit cu o linguriţă de sare 8 - 10 minute.


apoi am pus ardeiul capia şi am amestecat.


imediat am pus vinetele şi am amestecat  
am turnat şi restul de ulei


sucul de roşii,


şi pasta de tomate, dafin piper, sare.
(un borcănel  are 80 g. şi o concentraţie de 30%)



Am pus vasul în unitatea electrică, am pus capacul, 
am setat pe treapta înaltă pentru 2,30 ore şi am lăsat la fiert.
pe la jumătatea fiertului  am pus usturoi, vreo 4 catei, taiati feliute subtiri.


zacusca e gata !


Din ce se vede în oală au ieşit 12 borcane 
şi cîteva linguri pe care le-am mâncat imediat pe pâine .
Am pus borcanele în pături pănă s-au răcit apoi în dulap pe balcon.
 După vreo câteva zile am mai făcut o porţie pe jumatate din cantitaţile de mai sus.
  


8 comentarii:

  1. Vad ca ai fost ocupata... Arata minunat!
    Recunosc ca in rarele tentative de zacusca pe care le-am facut nu am copt nimic. Doar ceapa putin rumenita si vinetele lasate la scurs cu sare.
    Date prin masina si puse pe foc sau la cuptor. Nu stiam de crock pot. Am mai invatat ceva!
    Sper ca esti bine. Zile frumoase in continuare si spor la gaticit!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am cam stat la bucătărie să prepar câte ceva pentru iarna. La anul o să încerc ideea ta cu vinete cu sare lăsate la scurs dar, ardeii sau gogoşarii pt. zacuscă i-ai pus tot cruzi? Da, sunt bine, mulţumesc de întrebare ! Pupici şi o duminică relaxanta !

      Ștergere
    2. TOTUL! Mie zacusca mi se pare cam grea si atunci am abordat metoda radicala. Nimic preparat inainte... Cred ca vinetele le-am lasat de seara pana dimineata la scurs.

      O seara placuta, draga Geta! Spor la tot! Pupici!

      Ștergere
    3. Mulţumeeesc ! Vânata e chiar indicată pentru ficat... greutatea pentru ficat constă în scăldarea ei în prea mult ulei sau în adaugarea de maioneză. La zacuscă călim puţin ceapa nu o prăjim şi adăugăm puţin ulei şi un lucru important e să respectăm proporţiile. Metoda radicală e excepţională pentru economie de timp. Am gustat de la cineva care a făcut zacuscă cu metoda radicală şi mi-a plăcut foarte mult ! La anul sigur încerc că-mi convine să nu mai pierd atâta timp cu coptul. O seară placută, Suzana ! Pupici !

      Ștergere
  2. Minunat, multumsc pt reteta! bravo pt gospodarie, cu asa ceva o sa aveti o iarna gustoasa.

    Si eu stiu ca la ficat vanata ar fi nevinovata, uleiul tratat termic (ceapa calita) ar fi problema, asa ca eu fac ceva de genul asta fara ulei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc şi eu ! N-am încercat niciodată fără ulei aşa că nu ştiu ce gust are.

      Ștergere
  3. Ce bine arata! Eu nu mai pot manca zacusca, ardeiul copt imi da dureri mari de stomac.
    Noi faceam reteta de cred ca ii zici radicala, cu vinete sau gogosari care nu-s precopti...dar mi se pare ca nu se compara la gust cu asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc,Elena ! Eu ador ardeiul copt, am pus câteva pacheţele la congelator, iarna fac cartofi prăjiţi la Actifry cu salată de ardei copţi. Zacusca e bună şi din reţeta radicală, important e să-ţi fie bine la stomac.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...