joi, 10 aprilie 2014

Ouă încondeiate


Anul trecut am fost în vacanţă prin Bucovina unde, 
 am vizitat printre altele şi  Muzeul Oului
 din comuna VAMA .


Muzeul a fost înfiinţat chiar în casa părintească  de către doamna profesor Letiţia Orşivschi Heiser artist recunoscut internaţional pentru meşteşugul încondeierii ouălor.


Ouăle sunt aranjate cu grijă în vitrine iar pe masa din centru sunt ouă cu motive vechi bucovinene şi cu modele de pe costumele populare din Vama, poţi să cumperi orice îţi place.
Culorile de pe ouă sunt neasemuit de frumoase, doamna Letiţia Orşivschi fiind profesor de artă textilă şi decorativă îşi prepară singură coloranţii pentru ceară din ingrediente naturale.


Ouăle pentru încondeiat se golesc de conţinut făcînd cu un cui cîte o gaură la ambele capete, se  foloseşte o seringă pentru golire apoi, se spală cu apă sărată şi se mai ţin în apă sărată o perioadă ca să se întărească bine coaja oului.  


Fiecare ou trebuie să aibă un brîu împodobit 
care simbolizează viaţa veşnică. 
Crucea desenată pe ou invocă puterea lui Dumnezeu, 
 albastru fiind culoarea păcii interioare.


Colecţia mai cuprinde şi ouă din alte ţări  realizate în tehnici textile, ouă de porţelan, ouă de lemn,  
ouă rare de emu, nandu, broască ţestoasă, 
crocodil, ouă de vrabie, porumbel, ouă de fazan, păun, struţ.



E minunat muzeul, mergeţi să-l vizitaţi !



Fotografiile fac parte din arhiva mea personala.




4 comentarii:

  1. Geta, vai ce frumos ai povestit.Poate o sa ajung si eu vreodata prin partea Moldovei si vreau sa-mi cumpar si eu cateva oua incondeiate ca, nu am nici unul in casa.Sunt superbe!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Corina, mă bucur că ti-a plăcut cum am povestit ! Mai mult ca sigur o să ajungi prin partea Moldovei, am înţeles din postările tale că o să te întorci în RO ! Şi eu mi-am cumpărat cîteva ouă încondeiate şi, cînd mai ajung pe acolo mai cumpăr că tare frumoase sunt ! Te pup !

      Ștergere
  2. Cat de frumoase sunt! La multi ani de Sf. Gheorghe, Geta! Sa ai parte numai de bucurii. te pup

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...