marți, 8 aprilie 2014

Salată de boeuf....la abur


De sărbători sunt cam multe treburi de rezolvat 
si oboseala îşi face simţită prezenţa oricît ai vrea să zici că nu e aşa. 

Am găsit o metodă să prepar salata de boeuf repede, 
fară prea mult efort şi în acelaşi timp să iasă şi bună la gust.

Ca şi ingrediente am folosit piept de pui dezosat şi fară pieliţă, morcovi, cartofi, ţelină, castraveţi muraţi în saramură, gogoşari muraţi  în oţet şi maioneză.


Am spălat şi tăiat pieptul de pui în bucăţi mai mici şi  l-am pus 
într-o sită deasupra unei oale plină pe jumătate cu apă rece.
Pe sită am pus capacul de la oală care se potriveşte perfect
 şi am dat drumul la foc potrivit spre mare.
 După 10 minute am întors bucăţile de carne
 şi am mai lăsat 10 minute.
Cît a fiert carnea la abur am tocat zarzavatul crud cubuleţe, merge strună, nu se lipeste de cuţit aşa cum se întîmplă atunci cînd fierbi zarzavatul întreg, îl laşi la scurs şi te apuci să-l toci. 


Am scos carnea din sită şi am pus-o pe o farfurie întinsă să se răcească mai repede.
În sită am pus imediat zarzavatul crud tăiat cubuleţe,
l-am acoperit cu capac şi în 15-20 minute a fost gata.


Cît a stat zarzavatul la abur am tocat castraveţii, gogoşarii şi carnea de pui apoi, am preparat maioneza. În paharul de la blender am pus ouăle, muştarul meu pe care-l prepar în casă, uleiul,  zeama de lămiîe şi sare.



Am băgat blenderul în pahar şi în maxim 3 minute maioneza a fost gata.


Într-un vas am pus carnea tăiată cubuleţe, zarzavatul, castraveţii şi gogoşarii.
Totul preparat  în suc propriu....delicios !


Am potrivit de sare şi piper, am amestecat uşor, am pus maioneza şi am încorporat-o.  


Am decorat repede cu ce am avut la îndemînă, acum, cînd mă uit mai bine parcă verdeaţa e leuştean, de fapt, am vrut să pun patrunjel dar vă garantez că n-a observat nimeni, le-a plăcut mult de tot salata mea de boeuf facută la abur, aşa, de încercare, nu cu cine ştie ce ocazie.


 De cînd am descoperit că pot să prepar repede şi uşor salata de boeuf la abur
 nici nu mă mai gîndesc să o prepar altfel. 
Faceţi şi voi socoteala, cam cît credeţi că a durat să fac această salată de boeuf ?


Abia aştept să o prepar pentru ziua de Paşte care se apropie.
Succes si vouă !


Am folosit o oală şi o sită  Zepter



2 comentarii:

  1. Sunt f. curioasa cum arata oala si sita ta de fiert la abur. Ne pui poze? si zici ce mia fierbi la abur? Am avut un aparat de fiert la abur cu ani in urma dar s-o stricat.
    In rest, eu toc legumele pt salata beuf la robot, de crude. Consider ca asa ajung sa le fierb mai putin si sa pastrez si ceva urme de vitamine (de ex. vit. C se distruge dupa 15 min de fierbere...pe cand cuburi si la aburi ar fierbe mai repede).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze că răspund aşa târziu dar am fost plecată de acasă şi când sunt la plimbare nu intru pe net ! Oala e cea de ciorbă, în ea intră o sită care are găuri doar pe fund iar pereţii sunt la fel ca oala de ciorbă. Mai fierb dovlecel, rosie, conopidă, brocoli, peşte etc.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...