miercuri, 23 aprilie 2014

Tort de mere

Anul trecut, de Sf. Gheorghe, mi-am făcut singură un cadou, 
mi l-am cumpărat din bani  economisiţi  într-un portofel vechi numit simbolic puşculiţă. 
Cadoul, este un set de vase Zepter, format din oală, cratiţă şi o sită, aceasta din urmă cu 30% reducere. 
Vasele mă ajută să petrec mai puţin timp în bucătărie, să menţin un aer curat în locuinţă, să economisesc gaz, energie electrică, 
să am mai mult timp pentru odihnă/somn/îngrijire cosmetică, pentru activităţi care mă deconectează - citit, handmade, plimbări în aer liber etc.

Tortul de mere se coace în  8 - 10 minute pe ochiul 
de la aragaz la flacără mică.
4 mere, 4 ouă, 4 linguri de zahăr tos, 4 linguri făină, un plic zahăr vanilinat, scorţişoară după gust.
pentru glazurat cratiţa - 6 linguri de zahăr tos. 


Am curăţat merele de coajă şi le-am tăiat felii cu dispozitivul de scos căsuţa cu sîmburi.


Am bătut albuşurile spumă, apoi am adăugat  zahăr şi iar am bătut, am adăugat gălbenuşurile şi am bătut iar.


Am adăugat făina şi am amestecat uşor.


Am pus zahărul pentru glazură în cratiţă.


Cînd a început să se topească bine am rotit cratiţa în mîini ca să se lipească zahăr şi de pereţii vasului şi am tras cratiţa de pe foc.


Am pus merele roată în vas  şi le-am pudrat cu zahăr vanilinat şi scorţişoară.


Apoi, am turnat compoziţia de blat.


Am pus din nou cratiţa pe flacără mică, am acoperit cu capac şi am lăsat la copt 8 -10 minute.
Am încercat cu scobitoarea să văd dacă blatul e bine copt.
Peste cratiţă am aşezat un platou şi am răsturnat tortul în el. 


S-a copt foarte frumos, sunt mulţumită de rezultat.
Aşa îmi ieşea şi cînd îl coceam la cuptor.


M-am inspirat de aici :http://solutiisiretete.com/2013/05/18/tarta-de-mere-coapta-in-vas-zepter/
Ca de obicei, eu am  curăţat merele de coajă şi n-am pus apă cînd am preparat blatul.

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...